Czym jest marketing wirusowy?

0
287

Wielu z nas, przedsiębiorców stale poszukuje możliwości na rozwinięcie i powiększenie swojej listy potencjalnych klientów. Sposobów na osiągnięcie tego celu jest wiele. Jednym z najciekawszych narzędzi jest marketing wirusowy, który jest jednym z najtrudniejszych, jednak gdy nam się to uda, to gwarantujemy wam, że da to ogromne korzyści. Pozwólcie, że wprowadzimy was w świat marketingu wirusowego!

Czym jest dobra reklama?

Dobra reklama to taki przekaż, który nie tylko będzie zapamiętany, ale również rozprzestrzeni się niczym właśnie wirus! Dzięki temu nasi klienci, zarówno ci obecni, jak i potencjalni nie zapomną o naszej marce i będą w stanie kupić kolejny z produktów. W tym momencie bardzo ważny staje się sam nośnik reklamy, który pozwali w maksymalny sposób wykorzystać potencjał reklamy. Co będzie najlepsze akurat dla tego komunikatu? Telewizja, radio… a gdybyśmy to my stali się nośnikiem tejże reklamy!

Podstawy

Właśnie w tym momencie zaczyna się rozmowa o marketingu wirusowym, który opiera się o przekazywanie sobie nawzajem przez konsumentów materiałów reklamowych, które są niestandardowe, ciekawe i wykraczające poza to, co znamy. Najczęściej dochodzi do tego poprzez najróżniejsze media społecznościowe i komunikatory, umożliwiające proste przesyłanie linków godnych szerszej uwagi.

To nie prosta sprawa

Jednak nie dzieje się to z niczego! Menadżerowie kampanii i twórcy samej treści muszą wykazać się ogromną kreatywnością, aby stworzyć coś, co będzie miało szansę na tak łatwe rozpowszechnianie! Nie jest to takie proste, gdyż bez znajomości tego, co lubią konsumenci marki, kim są, ale także… odrobiny szczęścia, nie da się tego osiągnąć!

Podsumowanie

Marketing wirusowy to jedno z najbardziej skutecznych narzędzi promowania marki pozwalający na osiągnięcie wyników, niemożliwych do powtórzenia przy klasycznej kampanii. Czasami potrzeba całkowicie nowych perspektyw