Dlaczego warto jeździć na rolkach?

0
67
korzyści jeżdżenia na rolkach

Jazda na rolkach kojarzona z beztroską  okresu dzieciństwa, staje się coraz popularniejszą formą spędzania czasu. Ta niepozorna aktywność fizyczna może nieść nie tylko wiele frajdy, lecz także może stanowić doskonałą alternatywę dla miłośników spacerów, biegania bądź też wycieczek rowerowych. Ponadto dzięki regularnej jeździe na rolkach możemy sporo schudnąć.

Rolki, jako spalacz nadprogramowych kilogramów

Jazda na rolkach to jeden z lepszych sposobów na aktywne spędzanie wolnego czasu. Ten niepozorny sport przyczynia się do znacznie szybszej utraty niechcianych kilogramów. Co ciekawe, podczas godzinnej jazdy na rolkach możemy spalić nawet 600 kalorii. To naprawdę niezły wynik, jeżeli dla spalenia podobnej ilości kalorii, musielibyśmy spacerować około 3 godzin. Warto jednak pamiętać o tym, że ilość spalonych kalorii, zależy w głównej mierze od intensywności wykonywanej aktywności, a także samej masy ciała. W celu uzyskania widocznych efektów jazdy na tych niewielkich kółkach, należy postawić na regularną jazdę na długich, aczkolwiek spokojnych trasach.

Jazda na rolkach to także sposób na wzmocnienie swoich mięśni. Ta forma aktywności angażuje do pracy wszystkie te mięśnie, które pracują podczas biegania. Najintensywniej pracują oczywiście nogi, jednak roller skating zmusza do pracy także nasz brzuch oraz grzbiet. Ponadto taka forma aktywności fizycznej pomaga modelować nasze ciało – wyszczuplając nogi, a także spłaszczając brzuch.

Jazda na rolkach dla początkujących

Jazda na rolkach  dla nowicjusza może wydawać się trudna. Jest to spowodowane brakiem doświadczenia w utrzymaniu równowagi na dość wąskich i niewielkich kółkach. W miarę praktyki uciążliwe kołysanie się na boki, szybko jednak minie. Dla zachowania komfortu, a także bezpieczeństwa, warto jest na początku poćwiczyć utrzymanie samej równowagi w domu – najlepiej na dywanie. Dzięki temu kółka pod nami, nie będą się aż tak kręciły. Jeżeli jednak boimy się potencjalnego upadku, warto dodatkowo wspomóc się krzesłem, którego będziemy się trzymali.

Po etapie oswajania się z rolkami warto przejść do pierwszych prób poruszania się na nich. W tym celu ostrożnie poruszaj nogą w przód oraz w tył. Gdy poczujesz się nieco pewniej – spróbuj się przejść. W miarę nabywania przez Ciebie większej pewności, przenieś się na chodnik i ćwicz delikatne posuwanie się do przodu. Na tym etapie pamiętaj o kasku i ochraniaczach na kolana oraz łokcie. W razie potrzeby ochronią one Twoje ciało przed bolesnym zadrapaniem lub rozbiciem głowy.

Pamiętaj, że praktyka czyni mistrza, dlatego regularne ćwiczenie jazdy na rolkach uczyni z Ciebie ich mistrza!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here