Jak zacząć uprawiać jogę?

0
169
Automatycznie zapisany szkic

Jak wyobrażamy sobie ludzi praktykujących jogę? Pogodne, uśmiechnięte, zrównoważone, elastyczne, a co najważniejsze — zdrowe. Wszystko to możemy osiągnąć z pomocą jogi. Najważniejsze jest, aby ogarnąć się i zacząć pracować nad swoim ciałem i myślami.

Jakie są korzyści z jogi?

Joga nie tylko pomaga utrzymać ciało w dobrej formie, ale także harmonizuje stan psychiczno-emocjonalny człowieka. Osoby, które zaczęły ćwiczyć jogę, mówią, że po zajęciach ich życie się zmieniło — stali się spokojniejsi do niektórych sytuacji życiowych, przestali być drażliwi i rozdrażnieni.

Teraz przyjrzyjmy się bardziej szczegółowo, w jaki sposób ta wschodnia praktyka wpływa na ciało i jakie efekty można osiągnąć dzięki regularnym ćwiczeniom.

  • Elastyczność mięśni. Ludzie, którzy uprawiają jogę, stają się bardziej elastyczni i mogą z łatwością robić szpagaty. Przyczynia się do tego wykonywanie skomplikowanych i zawiłych asan.
  • Zmniejszenie masy ciała. Nie wszystkie odmiany jogi pomagają szybko zrzucić dodatkowe kilogramy, ale jeśli joga staje się sposobem na życie, można osiągnąć trwały efekt. Do szybkiej utraty wagi idealna jest joga siłowa i dynamiczna. Inne praktyki nie działają tak szybko.
  • Świetna koordynacja. Ćwiczenia obejmują różne rodzaje balansowania. Uczą jak kontrolować swoje ciało, sprawiają, że ruchy są pewne i wyraźne.

Jak zdecydować się na ćwiczenia?

Strach, lenistwo, nieśmiałość to są dolegliwości pracy nad sobą. Wyobraź sobie, jak dobrze poczujesz się po zajęciach. Zacznij od najbardziej podstawowych, stopniowo wykonując trudniejsze ćwiczenia.

Dobrym pomysłem jest posiadanie wspierającego partnera podczas pierwszych prób jogi. Przy okazji, możesz uczestniczyć w grupowych zajęciach jogi z przyjaciółmi lub rodziną dla moralnego wsparcia. Możesz uprawiać jogę z dziećmi. Joga rodzinna zapewni dobre samopoczucie i pozytywny nastrój Tobie i Twoim dzieciom.

Od czego zacząć?

Przed rozpoczęciem treningu skonsultuj się z lekarzem i trenerem. Osoby z problemami z kręgosłupem powinny być bardziej ostrożne przy wykonywaniu ćwiczeń. Wyspecjalizowani trenerzy twierdzą, że jogę klasyczną (system praktyk fizycznych, duchowych i psychologicznych) najlepiej jest uprawiać z profesjonalistami, którzy mają wiedzę na temat jogi i znają zawiłości prawidłowego odżywiania.

Fitness joga może być równie przydatna. Warto zacząć od nieskomplikowanego zestawu ćwiczeń, które można wykonywać rano i wieczorem. Mogą one trwać od 15 minut do godziny czasu. Włączcie więc spokojną muzykę, zapomnijcie o troskach i zacznijcie zajęcia!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here