Dlaczego ćwiczenie plank jest przydatne?

0
171
Dlaczego ćwiczenie plank jest przydatne?

Wiele osób uważa, że deska jest całkowicie niepotrzebnym i żmudnym ćwiczeniem, które nie przynosi znaczących korzyści. Ten artykuł udowodni drugą stronę medalu. Musisz tylko spędzić dosłownie 2-5 minut swojego czasu i robić to codziennie.

Dlaczego warto wykonywać plank?

To ćwiczenie zostało wymyślone specjalnie dla leniwych ludzi. Nie wymaga to wiele czasu, a technika jest strasznie prosta: opaść łokciami na podłogę i tyle. Dlaczego więc jest to przydatne?

Wzmacnia mięśnie core i poprawia kondycję narządów wewnętrznych.

Mięśnie core są odpowiedzialne za podtrzymywanie narządów wewnętrznych, ich rola w kształtowaniu prawidłowej postawy jest ogromna. Wspierając swoje ciało, poprawisz swoje samopoczucie od wewnątrz. O wiele łatwiej będzie poradzić sobie ze wszystkimi codziennymi zadaniami, a jeśli masz już doświadczenie w sporcie, wtedy możesz nauczyć się nowego elementu.

Usprawnienie mięśni pleców

Poprawiając kondycję mięśni core, będziemy mogli poprawić również stan obręczy barkowej. Będzie to zauważalne zarówno zewnętrznie, jak i wewnętrznie. Plecy staną się znacznie mocniejsze, oprawione. Jeśli wcześniej w tym miejscu występowały bóle mięśniowe, deska pomoże Ci się ich pozbyć.

Przyspieszenie metabolizmu

Obciążenie statyczne jest znacznie bardziej uciążliwe niż obciążenie dynamiczne. Doprowadzi to do spalenia dużej ilości kalorii. Silne mięśnie w okolicy talii są kluczem do dobrego ciśnienia wewnątrzbrzusznego, które zapewnia dobry przepływ krwi. A to z kolei przyspiesza metabolizm.

Korekcja postawy ciała

W desce równomiernie napinasz wszystkie części ciała. Wzmocni to gorset mięśniowy, dzięki czemu Twoja postawa będzie znacznie bardziej wyrównana. Ta pozycja ciała rozciąga twoje ciało, pozwala mu otworzyć się pod napięciem, co jest bardzo wysokiej jakości treningiem do dalszego codziennego życia.

Zwiększenie elastyczności

Dzięki desce będziesz w stanie skutecznie rozciągnąć swoje więzadła, co sprawi, że będziesz o wiele bardziej mobilny w życiu. Dużo łatwiej będzie Ci poradzić sobie z obowiązkami domowymi, sprzątaniem, a także pozwoli to znacznie szybciej uczyć się nowych elementów w sporcie.

Jak uprościć wykonanie deski?

  • Używanie timera. Pozwoli Ci to podejść do techniki w najbardziej kompetentny sposób, skupić się na wykonaniu, a nie na sekundach w głowie.
  • Przyjemna i motywująca muzyka. Doskonałe wsparcie w najtrudniejszym momencie, gdy chcesz się poddać. Zdecydowanie najlepszy sposób na zmotywowanie się do dalszego działania.
  • Obraz Twojego wyniku w głowie. Jest to osobista inicjatywa oraz wskaźnik zainteresowania i chęci. Wizualizuj obraz pożądanego rezultatu w swojej głowie i idź po niego.

Te wskazówki pomogą Ci lepiej znieść monotonię tego ćwiczenia, co pomoże Ci wracać do niego wielokrotnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here