Dobra dieta to sposób na zdrowie

0
70
Dobra dieta to sposób na zdrowie

Zdrowe jedzenie przekłada się na zdrowie

Diet są tysiące, ale nie wszystkie są dobre. Niektóre są ubogie w składniki, inne są szkodliwe – kiedyś hitem była dieta Dukana, która okazała się być bardzo szkodliwa dla nerek i wątroby. Nie trzeba stosować wymyślnych diet, lecz warto jeść rozsądnie i zdrowo. W diecie powinny znaleźć się:

* węglowodany

* witaminy

* minerały

* białko

Pyszne, zdrowe i sycące

Jednocześnie w zdrowym jedzeniu należy unikać cukru, soli, smażonych dań, jadania przetwarzanych produktów. Smaczne jedzenie powinno być dobrze przygotowane, lekko przyprawione, najlepiej gotowane na parze lub duszone. Smażenia należy unikać, ponieważ może być szkodliwe dla wątroby czy żołądka. Lepiej ograniczać spożycie smażonych kiełbas, mięs, podsmażanych ziemniaków czy pierogów z patelni. Jeśli już smażymy to na patelniach nie wymagających użycia tłuszczu. Jest to najlepsze rozwiązanie, które sprawdza się znakomicie. Jak najrzadziej należy stosować słodziki, sól, lepiej zastąpić ją przyprawami, ziołami i pieprzem niż solić nadmiernie. Niejedna osoba doceni taką dietę i zechce po nią sięgać, ponieważ daje ona zadowolenie, zdrowie i siły. Kobiety pracujące umysłowo nie powinny spożywać więcej niż 1800 kalorii dziennie. Panowie pracujący fizycznie mogą spożyć 2500 kalorii dziennie, ale nie więcej. Wysiłek fizyczny zużywa kalorie, ale jadanie tłustych mięs i picie dużych ilości piwa nie jest zdrowe. Z tego powodu warto wybrać sensowną, zrównoważoną dietę. Pięć porcji warzyw i owoców dziennie to norma, najlepiej w proporcji 3 porcje warzyw i 2 porcje owoców dziennie. Dzięki temu zdrowie jest gwarantowane. Warto znaleźć dobre rozwiązania i skorzystać z nich zawsze. Zdrowa dieta to proces – należy wypracować zdrowe przyzwyczajenia oraz być im wiernym. Jeżeli brakuje czasu na gotowanie to wówczas istnieją diety pudełkowe, pełne zdrowego oraz smacznego jedzenia. Dzięki nim można spokojnie jeść zdrowo, smacznie, sięgając po najlepszej klasy składniki. Zdrowe jedzenie to picie dwóch-trzech litrów wody dziennie. Najlepiej jeśli jest to woda mineralna niegazowana, zdrowa i przyśpieszająca metabolizm. Jedzenie powinno zawierać błonnik – rośliny strączkowe, niektóre owoce i ciemne pieczywo mają takiego błonnika pod dostatkiem. Dzięki temu przemiana materii jest szybsza, nie pojawiają się nadmierne kilogramy, a człowiek prezentuje się dobrze i czuje się lekko. Możliwa jest suplementacja niedoborów błonnika za pomocą tabletek. Jest to jak najbardziej rekomendowane rozwiązanie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here