Zdrowa dieta przy treningu – jak ją utrzymać? 

0
80
zdrowa dieta

Sport to zdrowie – temu stwierdzeniu nie da się zaprzeczyć. Jednak sam ruch nie jest najważniejszy. Niezwykle istotna dla naszego zdrowia oraz samopoczucia jest dieta. Niestety wiele osób zdaje się o tym zapominać. Właściwa dieta wspomaga odporność, dodaje nam energii i w połączeniu z treningiem spowalnia starzenie. Jak utrzymać zdrową dietę i treningi? To może być prostsze, niż myślisz. 

Dlaczego warto ćwiczyć? 

Według badań regularna aktywność fizyczna przyczynia się do wydłużenia oraz podniesienia jakości życia. Dzięki ćwiczeniom wzmacniamy mięśnie, a tym samym nasze zdrowie. I nie mówimy tutaj o intensywnych treningach na siłowni, pięć razy w tygodniu. Do utrzymania formy i poprawy zdrowia wystarczy ćwiczyć trzy razy w tygodniu, przynajmniej przez pół godziny. Osoby, które mają siedzący tryb życia, powinny ruszać się nieco więcej. Co możesz robić? Ważne, żeby ćwiczenia sprawiały Ci radość. Może to być jazda na rowerze, zajęcia fitness, bieganie, pływanie, a nawet marszobiegi w lesie – świetny sposób na dotlenienie organizmu. Pamiętaj jednak, żeby po odbytym treningu dostarczyć organizmowi niezbędne witaminy i minerały, które wypacamy w trakcie. Ważne  jest także uzupełnienie białka, które jest budulcem mięśni. Właściwe suplementy, a także wiele informacji o nich znajdziesz na stronie https://sportodzywki.pl/

Warto także wiedzieć, że umiarkowany wysiłek fizyczny przyczynia się do redukcji stresu oraz zmniejsza ryzyko wysokiego ciśnienia tętniczego, chorób serca, raka odbytnicy, otyłości, osteoporozy i depresji.

Jak utrzymać zdrową dietę? 

Jednak wraz z ćwiczeniami musi iść zdrowa dieta. Nie bez powodu wzięło się powiedzenie “jesteś tym, co jesz”. I warto o tym pamiętać przy komponowaniu jadłospisu. Niestety dla wielu osób utrzymanie zdrowej diety jest trudnym zadaniem. Jak sobie pomóc? Przede wszystkim postaw na świeże owoce i warzywa, najlepiej sezonowe. Dodawaj je do każdego posiłku. Możesz zrobić z nich sałatkę lub surówkę z ciekawym sosem z oliwy z oliwek. Tłuszczów roślinnych nie musimy się bać – wręcz przeciwnie, są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. 

Po drugie warto wyeliminować z diety cukier, przynajmniej ten dodawany do produktów. Jeżeli najdzie Cię ochota na coś słodkiego, to sięgnij po świeże owoce albo np. daktyle (również świeże). Zły wpływ na nasz organizm mają wszelkie wysoko przetworzone produkty, takie jak gotowe dania, które wystarczy zalać ciepłą wodą, fast foody i tym podobne produkty. Dlatego też, jeżeli zależy nam na zdrowiu, to warto je z diety wykluczyć. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here