Jak jeść aby uniknąć nowotworów?

0
97
Jak jeść aby uniknąć nowotworów?

Nie od dziś wiadomo, że najistotniejszym składnikiem diety są warzywa i owoce. Odpowiednio dobrane, posiadają składniki uzupełniające się, które w dużej mierze mogą przyczynić się do obrony naszego organizmu przed takimi chorobami jak na przykład rak. Odpowiednio przyjmowane i komponowane, będą uzupełniać organizm w cenne dla nas składniki odżywcze. Oczywiście nie wolno przez to wykluczyć jedzenia mięsa, które tak dobrze wpływa na nasz mózg. Trzeba także pamiętać o korzyściach płynących z jedzenia ryb, które zawierają między innymi kwasy omega-3.  Do tego wszystkiego trzeba dorzucić aktywny tryb życia, zwłaszcza u osób, które nie pracują fizycznie. Co najmniej 30 minut dziennie biegania, gimnastyki czy siłowni będzie idealną dawką energii i zabezpieczenia przed chorobami, m.in. nowotworowymi, które spowodować mogą spustoszenie w organizmie. Odpowiednia dawka ruchu i dobra dieta uzupelniona warzywami i owocami skutecznie może zredukować ryzyko jego powstania.

Zasady diety antyrakowej

1. Zaleca się zjadanie 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Ogromne ilości błonnika znajdujące się w tych naturalnych produktach skutecznie mogą wzmocnić odporność organizmu i zmniejszyć ryzyko zachorowania. Proporcje przyjmowania wyglądają następująco: 2 porcje warzyw i 3 owoców na dzień. Lepiej zabrać do pracy jabłko lub gruszkę niż dwa batony.

2. Spożywanie różnorodnych produktów to kolejny kluczowy element w diecie antyrakowej. Jedzenie każdego dnia tylko pomidorów lub kalafiora, nie zastąpi zbilansowanej diety i ilości przyjmowania składników odżywczych w różnorodnym jedzeniu produktów. Tylko w ten sposób, można zapewnić odpowiednią mieszankę składników, które zapewnią stabilny stan zdrowia.

3. Następnie należy wyeliminować używki. Zwłaszcza palenie papierosów jest główną przyczyną powstawania nowotworów. Nikotyna jest trucizną dla organizmu, jak i również otoczenia palacza. Alkohol to kolejna używka, którą niewątpliwie trzeba zredukować do minimum. Najmniej niebezpieczna wydawać się może kawa, jednak jej zbyt częste picie również może być groźne.

4.Sezonowe odżywianie, czyli wybieranie produktów, które mają najwięcej składników odżywczych w danym okresie. Na przykład jesienią warzywa mają w sobie najwięcej witamin, ponieważ ludzki organizm potrzebuje ich na zimę. To samo tyczy się tłuszczu w tym okresie, który ma pełnić funkcję ocieplenia organizmu zimą.

5. Przesadne solenie produktów może prowadzić do powstania raka żołądka. Dlatego zaleca się ograniczenie tej przyprawy do minimum lub jeśli jest taka możliwość, to do całkowitego wyeliminowania jej z użytku.

6. Następnie trzeba wykazać się sprytem i umiejętnością kupowania. Chodzi tutaj zwłaszcza o produkty pakowane i gotowe do podgrzania, które zawierają w sobie mnóstwo składników chemicznych mających na celu przedłużenie żywności produktu. Najbezpieczniejsze są produkty jednorazowego użytku i odpowiednio pakowane.

Kolor ma znaczenie

Kolory warzyw nie są przypadkowe. Można je pogrupować w bardzo prosty sposób, na przykład zielone takie jak brokuły czy kalafior maja w sobie dużo związków glikozydowych, w skład których wchodzi siarka. Mogą one zapobiec np. rakowi jamy ustnej. Innym przykładem może być kolor czerwony czyli papryka lub truskawka, których najważniejszym składnikiem jest likopen, który może zmniejszyć ryzyko zachorowania nawet o 30%. Dlatego tak ważna jest różnorodność zjadanych warzyw i owoców. Osobno nie dadzą wiele, ale wspólnie tworzą potężną barierę chroniącą organizm przed licznymi chorobami, które w dzisiejszym świecie tak bardzo się namnażają.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here