Czy wiesz czym nakarmić swój mózg?

0
50
Czy wiesz czym nakarmić swój mózg?

Drodzy moi, zapewne znane Wam jest powiedzenie, że „jesteś tym, co jesz”. Zatem w tej chwili proszę zamknąć powieki i wyobrazić sobie populację chodzących cheesburgerów… Co prawda, to prawda. Na potrzeby tego artykułu i „naszo – Waszej” maturalnej przygody przemianuję tę maksymę na – „mózg jest tym, co jesz”.

Teraz proszę wyimaginować w swoim umyśle ludzi z cheesburgerami zamiast mózgu… Trudno byłoby myśleć krążkiem mięso podobnego – czegoś usmażonego w głębokim tłuszczu. Najprawdziwsza prawda! Ponieważ to nie zawiera zupełnie żadnych substancji wspomagających przesuwanie trybików w naszej mózgownicy. Macie biologię, wiecie jak to wszystko działa… Neurony, przekaźniki, osłonki mielinowe i takie tam. Impulsy nerwowe przepływają szybciej, wolniej… Pracę umysłu możemy usprawnić po prostu wrzucając coś na ząb! Szare komórki też lubią sobie „podjeść”.

Zatem… Co lubi nasz umysł?

BIAŁKO ▶ długo trawione do glukozy ▶ długo utrzymująca się wydajność (ENERGIA!) = błyskotliwość, zapamiętywanie, to Twoja domena!
Gdzie to białko…? W jajkach, mleku, jogurtach, białym serze, rybach.
Jeśli zajadasz na śniadanie produkty zawierające sporą ilość białka, wówczas energia jest długo uwalniana, a Twój mózg pracuje wydajnie. Trudne do zrozumienia? Nawet ja to pojmuję… Spożywanie jedynie węglowodanów powoduje szybki skok glukozy we krwi i szybki jej spadek. Zatem po pochłonięciu TYLKO drożdżówki z czekoladą jesteś groźny, jak lew i energiczny, jak diabeł tasmański! Jedynie przez moment. He he he.

POTAS ▶ przyspiesza przesyłanie impulsów nerwowych ▶ dotlenia mózg = jesteś skoncentrowany, intensywniej myślisz!
BRAK POTASU ▶ zmęczenie, ospałość, trądzik!= flak, nie człowiek
Gdzie ten potas…? W warzywach- ziemniakach, pomidorach, selerze; owocach- morelach, awokado, bananach, kiwi, grejpfrutach, pomarańczach.

MAGNEZ ▶ synteza adrenaliny i noradrenaliny= i panujesz nad stresem!
BRAK MAGNEZU ▶ niepokój, depresja = cień człowieka…
Gdzie ten magnez…? W kakao (gorzka czekolada), orzechach, kaszy.

ŻELAZO ▶ kontroluje nastrój i stan psychiczny, dotlenienie mózgu = skupisz uwagę nawet na matmie!
BRAK ŻELAZA ▶ rozdrażnienie, upośledzenie skupienia uwagi= zombie!
Gdzie to żelazo…? W warzywach zielonych, strączkowych, a także mięsie, drobiu, rybach.
NIEZBĘDNE NIENASYCONE KWASY TŁUSZCZOWE ▶ i Twoja pamięć staje się pojemna i trwała!

BRAK NNKT ▶ depresja, skleroza= nic nie da wkuwanie…
Jest z nami białko! Jest z nami potas! Jest z nami żelazo! Jest z nami NNKT! A gdzie jest woda?!

WODA ▶ nawodnienie ▶ refleks, koncentracja, spostrzegawczość= reagujesz szybciej, zapamiętujesz wzory!

Wszystkie powyższe składniki są niezbędne do pracy mózgu, ale także i całego ciała. To mózg jest kierownikiem naszego organizmu, zatem pierwszorzędnie jego musimy dobrze odżywiać.

Nie jest tak, że nigdy nie możesz pozwolić sobie na batona, napój gazowany, czy chipsy. Na wszystko sobie możesz pozwolić, ale z rozsądkiem! Różnorodność jest fajna. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here