Niezależnie od skali prowadzonego biznesu nie da się ukryć, że bez marketingu nie zajdzie się daleko. Może on przybierać różne formy, od wielkich i kosztownych kampanii reklamowych po całkowicie bezpłatne prowadzenie mediów społecznościowych. Opcją, która od lat cieszy się popularnością, są gadżety reklamowe. Czy rzeczywiście warto w nie inwestować? Na to pytanie odpowiadamy w artykule.
Skuteczna reklama
Niewiele jest sposobów reklamy tak skutecznych za niewielką cenę, jak ma to miejsce w przypadku gadżetów marketingowych. Wybór jest szeroki:
● długopisy
● kalendarze
● notatniki
● parasolki
● torby
A to tylko podstawowe przykłady, ponieważ kreatywność pozostaje nieograniczona. Wiele firm woli przeznaczyć większe fundusze na bardziej „zaawansowane” gadżety, np. sklepy sportowe mogą oferować torby sportowe lub bidony z nadrukiem. Za skutecznością tej formy promocji własnej marki przemawia jeden prosty fakt – to, co trafia w ręce klientów, jest po prostu użyteczne. Długopis czy parasolka z pewnością przyda się, gdy zajdzie taka potrzeba i jest niewielka szansa, że trafi do kąta, w którym zostanie zapomniana.
Budowanie wizerunku
Gadżety reklamowe cechujące się praktycznością to najlepszy sposób budowania wizerunku firmy. Klient, którego nasza parasolka uratuje, gdy zaskoczy go deszcz, z pewnością będzie dobrze kojarzył logotyp naszej firmy, który jest na niej nadrukowany. Wiele takich gadżetów, jak torby zakupowe, to również całkiem spora powierzchnia, na której można zawrzeć nasz przekaz. Co więcej, torba, stojąca w opozycji do plastikowych jednorazówek, buduje wizerunek marki dbającej o środowisko naturalne. Biorąc pod uwagę, że nie tylko wspomniane torby, ale również inne gadżety reklamowe będą używane w przestrzeni publicznej, to efekt naszej reklamy nie ogranicza się jedynie do tej konkretnej osoby, ale także do innych osób. Wystarczy tylko wybrać przemyślaną formę przekazu, by zachęcić ich do zainteresowania się naszą ofertą.
Długotrwały efekt
Warto zwrócić uwagę na to, że osiągany efekt nie ma charakteru jednorazowego, ale jest zdecydowanie długotrwały. Gadżety reklamowe to nie reklama w telewizji, mediach społecznościowych, czy też mailing. To materialne przedmioty, które (jeśli dobrze je dobierzemy) przez długi czas mogą być użyteczne w rękach obdarowanego. Prowadzony w ten sposób marketing może bardzo szybko okazać się trafioną inwestycją. Niewielki koszt wyprodukowania całej serii upominków dla klientów przy relatywnie dużym zakresie oddziaływania to bez wątpienia będzie strzał w dziesiątkę. Warto przy tym zadbać, aby wybór odpowiedniego rodzaju gadżetów był dopasowany do grupy docelowej (i rzeczywiście użyteczny), a także związany z prowadzoną przez nas działalnością.